tisdag,


Vaknade imorse av att Elias tittade på mig och skrattade sitt underbara skratt. Åh Vad jag älskar den ungen!!
Vart då på så sjukt bra humör, konstigt? nej!
Gick som vanligt upp, kissade, vispade iordning välling, men denna morgon satt jag igång pasta istället för att göra frukost, Rasmus skulle ju ha med sig matlåda till jobbet så, vad gör man inte för sin älskling? hehe.
När Rasmus sen åkt med bussen väntade jag och Elias på att vi skulle få besök av en person som skulle hjälpa mig med lite dagispapper och sånt skit hehe. Hur snäll människa som helst.
När hon kom hit så fikade vi, hon hade med sig wienerbröd, (som jag inte ska äta egentligen, men gjorde ett undantag!;-) Gott som det var, vi pratade också lite grann om *allt vad barn heter* Det va riktigt skoj att få prata med någon. Men inte nog med det, när hon hade åkt så satt jag och Elias oss och tittade på Ice age 3- Det våras för dinosarier. Sjukt bra, men då somnade lilla trötta prinsen i sin stol. Han va så sjukt trött.
Sen så vaknade han igen när jag skulle lägga honom ner, men då ville han ej sova mera så då klädde jag på honom ytterkläderna och så väntade vi på att Matilda skulle komma, vi skulle ju ut och gå. ( VAD GÖR MAN INTE FÖR ATT LILLA BEBISEN SKA KOMMA UT SNART, E JU SÅÅÅÅÅ NYFIKEN PÅ DIG LILLKILLEN) hehe.
Vi gick en bra sväng, men de va riktigt skönt, att prata med någon som nästan är i samma sits och i samma ålder som en annan. Vi följde sedan med henne hem för att se hur hon, hennes sambo, kissekatterna, dom finskarna som hon/dom har kvar och snart en liten JR. Riktigt fint tycker jag. Massa trevligt att vara och hälsa på dom, sjuuukt söta katter har hon då iaf. Tror dom hette Dexter och Fiona. Men är jätte dålig på namn tyvärr. (förlåt matilda om det va fel hehe )
Men iaf, jag och Elias följde med mamma och Peter till Mora för att inhandla lite munskölj ( brukar ej använda det men nu har jag inflammation i tandköttet och kan knappt borta tänderna så då är de ju bra att ha något att göra rent med) och morötter hehe ( bra kombo, YES!)

Shit same, sen så har vi varit hemma och tråkat sen vi kom hem men vill säga tack till Matilda för att du verkar vara en sjukt bra tjej :) Hoppas vi blir bra vänner och att våra barn blir bra vänner hehe. Men vad som helst, så finns jag här.. and you know it (-: Hade det verkligen jätte bra idag! TACK TACK TACK .. !!!

aja nu ska jag skriva lite på min önskelista ( fyller ju 18 om nästan bara en månad ju ehe ) nice nice, i know!
Hade så bra alla sötnosar. Dessutom, det skadar ju inte att kommentera? hehe <3 Puss & kram!



KATARINA:
Yes han sover så länge och hehe, ja han somnar på kvällen också, kanske lite för sent men vet inte hur man ska kunna få han att somna tidigare för sover han inte så mycket på dagen så somnar han ändå lika sent på kvällen.
Det är helt omöjligt så vet inte jag..
Vi ska söka dagisplats, har nyss fyllt i papper om det. Vi söker här i Orsa så länge, sen om vi nu får en lägenhet i Mora så får vi  ju skriva över honom då på ett dagis i mora!
Jag hatar våran ringklocka, uch! den väcker oss.. hehe.
Hoppas ni har det bra, saknar dig så sjukt mycket kusin, älskar dig!
btw, fiskrätten är sjukt god, lite annorlunda bara, men nyttig! <3

Peace- Linda<3

Kommentarer
Postat av: Katarina

Okej :) Ni får väl väcka han på morgonen och lägga han vid lunch, och sen tidigt på kvällen då? även om han inte somnar innan lunch så kommer han in i rutinerna. Kanske lika bra att få in rutinerna innan det är dags för dagis :) vet att det är lite jobbigt när man inte får sova själv men..

det löser sig! :)

okej, men det kan va lite svårt att få dagisplats, så om ni får lägenhet sen så sök i mora på en gång så ni hinner :)

Hihi hoppas ni kan flytta hit snart så vi kan umgås!

saknar dig med!! Love you!

Puss

2010-01-20 @ 13:03:02
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0