akuten...

Hej allihopa.. dagen började som vanligt. Gav Elias välling, vi käkade frulle. Sen snackade jag med mor i telefon. Vi bestämde oss för att åka ut igen att övningsköra. Det va riktigt härligt. Vi åkte upp mot stackmora, fast ännu längre upp i skogen. Åkte förbi en by som hette Lindorna, lite komiskt. haha! Jag körde 2,2 mil där uppe, Kunde växla hur bra som helst. Från ettan-tvåan-trean-fyran. Jag är så himla stolt över mig själv. Känner att det inte kommer ta så lång tid innan jag har körkort iaf. SKÖNT! Det är väl bara teorin som måste sitta som en smäck bara. Men självklart kommer jag klara det! När vi åkte ner från stackmora så stannade vi på WillysHemma och handlade potatis, grädde, cola, loka, 2st fryspizza. Så vi kunde käka en snabb lunch. Jag var så grymt hungrig efter min åktur. Så när jag kom hem så sov min lilla ängel, Rasmus satt och spelade nå skit på datan så jag satt igång med att värmapizzorna. Vi käkade dom och sen så tog jag mig ett långt, varmt bad. Det va riktigt skönt måste jag säga. Sen så hade ju Elias vaknat också så då fick han också ta ett bad när jag ändå satt där i.
När jag & Elias gått upp ur badet så tog Rasmus Elias, jag stälde mig och lagade käk. Pepparbiff med potatisgratäng. MUMMMMS <3

Potatisgratäng:

10potatisar
1lök
3vitlök
salt
peppar
paprikapulver
vitlökspulver
ströbröd
3dl matlagningsgrädde

225grader i mitten av ugnen i 45 min.

Den vart riktigt god så jag föreslår verkligen att ni ska göra ett försök till att laga den underbara potatisgratängen.

När maten va klar så satt vi oss och käkade, Elias fick kyckling och grönsaks pure, han tyckte det va mumma. Lika som vi tyckte om maten jag fixade ihop. Rasmus diskade sedan alla grejer.
Sen så gick vi till Matilda och Joel. Nog de tog tid men de kan ju vara för att jag och rasmus aldrig kan hålla med varandra ehe!! Jobbigt, YES``
Men väl där så satt vi och pratade, hade det verkligen jätte mysigt, Elias fick en flaska välling, men då va det ju ca 3-4 timmar sen han käkade sist.
SEN när jag och Matilda satt i köket och Rasmus o Joel satt vid datan och spelade något spel så lekte jag med Elias och då satt han på knäna och ramlade rakt framåt. Jag tog upp han som vanligt när han ramlar och slår sig, men sen när jag ställde han i mitt knä så blödde han hur jääää*la mycket som helst från munnen, Jag vart så rädd.. jag bara skrek på rasmus, (haaan blööööder, rasmus för i helvete hjälp, han blöder) plus att jag grät samtidigt. Jag visste inte alls vad jag skulle göra så jag gav Elias till Rasmus, hörde med Matilda om dom hade någon hemtelefon, tur nog hade dom de. Jag ringde fort som f*n till mamma och grät och skrek till henne att vi måste åka till akuten.. Elias blöder skit mycket från munnen. Hon va lugn och sa att hon kommer och hämtar oss. Vi fick låna en blå filt från Matilda och Joel och virra runt Elias så han slapp frysa när vi skulle ut. TACK SÅ HIMLA MYCKET ATT VI FICK LÅNA DEN. SKA BARA TVÄTTA DEN SÅ FÅR NI DEN TILLBAKA SEN. <3
När vi kom ut så kom mamma o Peter direkt. Tacka gudarna för det, jag skakade som ett asplöv. fyfan vad jag mådde dåligt efter denna händelse.. Men sånt här händer alla någon gång. Och nu hände det oss! Thats life.
När vi väl va inne på akuten fick vi sitta där och vänta i år och dar tills vi fick komma in och dom tittade Elias i munnen. Han hade spräckt över+undre läppen. Men annars såg de bra ut, men om han inte kunde käka så bra tills på måndag skulle vi kontakta tandläkaren. Men tror nog att han klarar sig bra. Han fick världens fläskläpp bara, ser ut som om han skulle haft botox. hahaha....
Men nu är vi hemma, han fick lite alvedon och välling innan han somnade. Så nu sover han i sin säng som en liten prins. Hoppas för gudarna att han får sova fritt från ondhet inatt. Min lilla hjätre pojke, vart så rädd och orolig, men som tur så gick ju allting bra. Tack till alla som hjälpe oss. Är verkligen tacksamma!!!

Men nu måste jag lugna ner mig och sen sova. Jag är helt slut kan jag lova. Hade så bra mina älskade läsare. Nu har jag iaf fått ur mig allt detta. Kram o Puss <3




så ledsen vart jag, om inte ännu mera.. grätfloder!


Peace- Linda<3

Kommentarer
Postat av: Nina

Lilla Elias då, det är inte lätt att va liten.

men som sagt, tur att det gick så bra som det gjorde!! :)

Hihi imorgon ses vi, gud va roligt!

Puss kusinvitamin

2010-01-25 @ 19:03:46
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja klart vi ska ses :) Puss & kram

2010-01-30 @ 14:14:32
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0