<'3

Vaknade imorse av att klockan ringde (halv åtta). Vi skulle ju som sagt in till Mora på ett möte idag men nu är det så att varken jag eller Rasmus hade sovit något inatt så vi ringde återbud. Sen så somnade vi om och sov ända till halv elva, JA elias sov också till halv elva. hehe..
De va riktigt skönt och behövligt att sova ut på morgonen, spec. när man ej sovit på natten någe!
När vi gick upp så fixade vi frukost (kokade ägg, tog fram bröd och smör). Elias fick sin välling till frukost, as usual.
Efter att Elias hade fått suttit och kladdat, han fick en macka med messmör på vilket han tyckte va sjukt gott. Så fick vi lov att bada honom för att han hade messmör på hela sig hehe. (sweetie)
Sen så åkte ju Rasmus till sitt jobb som vanligt. Då va det bara jag och Elias hemma sen. När Elias somnat senare vid 2 så somnade jag också, på soffan.
Jag vaknade av att det va någon som plingade typ 200 ggr på dörren, så när jag skulle titta om de va någon där så va de ingen där.. Kan lova att de är ungen som bor här som busplinga, kan lova va på riktigt dåligt humör just då.
Ja, sedan kollade jag på tv tills Elias vaknade igen vid en halv sex. När han vaknat så satt vi på golvet i vardagsrummet och lekte lite. Det är så mysigt att ha en liten bebis. (som inte är så mycket bebis längre hehe)
Att bara sitta här och se hur han koncentrerar sig, när han tittar på mig med sina vackra ögon och ler med hela ansiktet. Jag känner så mycket kärlek, som aldrig förr. Kärleken mellan en mamma och sin son/dotter kan inte bli starkare. Helt underbart att känna att någon är så beroende av en. Jag älskar min son mest av allt.
Jag älskar också min sambo, pappa till Elias, Rasmus <3

BTW När vi lekt klart så satt jag ner Elias i sin barnstol medans jag gjorde en otroligt god köttfärssås!!!!

Hade bl.a i köttfärs, lök, vitlök, morötter, färska chmpinjoner, salt, peppar, oregano, kummin, soya, köttbuljong. mm.. Det vart så sjukt gott! hehe

Nej nu är det dags att ta en frukt, känner hur de kurrar i magen hehe. Elias har precis somnat i sin farsfamn så ska väl lägga in honom i sin säng också. Ni får ha det så super bra alla söta bloggläsare. Puss och kram från oss <3




Mam´s little sunshine <3

Peace- Linda <3

Kommentarer
Postat av: nina

messmör är populärt bland barn ;) Lite jobbigt att skura bort bara, det fastnar som fan.

Sover Elias så länge på dagen? Sover han tidigt på kvällen sen? föresten har ni sökt dagisplats än, ska han gå i orsa? Shit va skönt att få lite egentid på dagen. Haha jag hatar dörrpling-grejer, vi brukar ta bort den så det inte låter nåt för folk brukar plinga när Hugo sover. :P

Puss & kram

2010-01-19 @ 16:20:26
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0