Fredag.

Jag har tänkt på en sak...

Det finns så grymt många som tycker att är man ung, ungomd som jag typ ( 17, 18 25/feb )
så ska man inte skaffa barn, man är för det första för ung, sen så missar man ju att vara ute och supa med sina "alko" kompisar.. Att man typ inte kan resa och ha det roligt. Man förstör sitt liv, med andra ord!
Enligt mig, NEJ DET GÖR MAN INTE!
Det bästa beslutet jag någonsin har tagit var att behålla våran son, Elias.
Han är den underbaraste människan som finns i mitt liv, han gör mig alltid glad. Han är verkligen en liten solstråle. Jag skulle aldrig vilja ha ett liv att vara ute o dricka hela helgerna. Nej hellre sitter jag hemma med min älskade lilla familj och tittar på tv en fredag kväll, bara myser och har det bra, dessutom får man ingen illamående bakfylla..

För det första så tycker jag att det är otroligt omoget att vara ute och dricka varje helg, blir skiit full, kan inte ta sig hem själv, ibland kan otrohet komma upp, dessutom att man inte kommer ihåg ett smack vad man gjorde den kvällen.
Jag erkänner, jag har druckit, men aldrig druckit mig full. Det är jävligt skönt att ha ett sånt liv, utan alkohol. Bara tanken på alla stackars ungdommar som inte har något liv och istället går ut och dricker sedan tar med sig ett nytt ragg för varje gång som den varit ute och supit sig full. Hopeless..
Man kan föresten ha med sig sitt barn vart man än åker, utomlands, på tåg, på flyg.. bussen.. överallt.

Äntligen har jag fått ur mig det!
Alla ni som vill bli ung mamma/pappa, bli det! Man klarar så sjukt mycket, lika mycket än att vara "vuxen" om inte ännu mera. Leva livet kan man göra senare i livet. Inte tänker då jag dö när jag är 30 iaf. Jag älskar att vara förälder och de kommer ni också göra, den dag det blir av!

vill ni fråga något så skriv en kommentar.

Hoppas ni har det så bra.

PEACEANDLOVE<3


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag tycker du är jätteduktig gumman och förstår inte att du ska behöva försvara dig och ditt val.



När dom som klagar själva är 30 och trötta småbarnsföräldrar, då är Elias 13. Då kommer du och Rasmus ha mer frihet än dom som klagar nu ;)



Jag håller på dig tjejen och det vet du :)



Kramiz

2009-12-11 @ 17:36:11
Postat av: Therése

Tänkte skiva en kommentar till dig. Jag har sett ditt sms, har bara inga pengar på mobilen, och jag prioriterar inte pengar till den just nu ;) hehe

Allt är bra med mig, Robin och de små liven. Hur e de me er? Kram

2009-12-11 @ 19:16:11
URL: http://mooveit.blogg.se/
Postat av: nina

Ja usch, men folk som inte vet hur det är att ha barn ska inte yttra sig.

Visst att det är underbart att gå ut en kväll, bli full, släppa alla tankar och ansvaret, för att sedan orka med vardagen igen. Men inte varje helg.

Jag vet hur du menar, folk säger åt mig också att jag var så ung när jag fick barn, men jag är sååå glad att jag skaffade barn när jag var 20, än om jag skulle varit äldre.

Utan Hugo hade jag nog varit död nu så jag är bara glad att jag har fått den lyckan i mitt liv eftersom jag inte har så många andra som finns där för mig, förutom mamma, syrran och du ;) :)

Puss <3

2009-12-11 @ 22:25:34
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0